۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۰۵

غیاث یزدی:

۱۳۰ هزار راس دام سبک روستايی در قزوین واکسینه می شوند

۱۳۰ هزار راس دام سبک روستايی در قزوین واکسینه می شوند

قزوین- رئيس اداره دامپزشكی شهرستان قزوين، از آغاز واکسیناسیون ۱۳۰ هزار راس دام سبک روستايی عليه بيماری بروسلوز در قزوین خبر داد.

عيسی غياث يزدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: اداره دامپزشكی شهرستان قزوين با مشاركت بخش خصوصی اقدام به واكسيناسيون دام های واحدهای روستايی عليه بيماری بروسلوز خواهد کرد.

رئيس اداره دامپزشكي شهرستان قزوين افزود: مهمترين راه انتقال بيماری بروسلوز كه يكی از خطرناک ترين بيماری های مشترک است از طريق مصرف شير خام بوده، همچنين در افراد مرتبط با دام، تماس مستقيم با ترشحات دام سقط كرده و يا جنين سقط شده نيز از مهمترين راه های انتقال است.

وی تصریح کرد: با توجه به اينكه واكسيناسيون بره ها و بزغاله ها، بهترين راه مقابله با اين بيماری است لذا اين اداره سعي بر آن دارد تا طبق يک برنامه زمان بندي شده اقدام به واكسيناسيون كليه بره ها و بزغاله ها کند با توجه به آمار موجود از واكسيناسيون سال های اخير پيش بينی می شود نزديک به ۵۰هزار راس بره و بزغاله و۸۰هزار راس دام بالغ تحت پوشش قرار گيرد.

غیاث یزدی یادآورشد: واكسيناسيون به عنوان يكي از راههای پيشگيری بوده و نمی تواند از وقوع بيماری بطور كامل جلوگيری کند لذا مجدانه توصيه می شود از مصرف شير خام و پنيرهای توليد شده ازاين نوع شير و دست زدن به ترشحات دام های سقط كرده، خودداری کرده و در صورت بروز سقط جنين گسترده، از طريق سامانه پيام كوتاه ۵۰۰۰۱۵۱۲ و يا تلفن گوياي ۱۵۱۲، اين اداره را مطلع سازند.

کد خبر 2586773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha